Toptimalisatie
SEO Diensten
PR Diensten
  • PR abonnement
  • Nieuwsbrief module A
  • Nieuwsbrief module B
  • Traditioneel adverteren
  • Campagne brainstormsessie
Adverteren voelt als schieten met hagel | Toptimalisatie helpt sales gericht
1
post-template-default,single,single-post,postid-1,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-2.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive
 

Blog

Gericht Online Adverteren SEO

Voelt adverteren als schieten met hagel?

  |   Adverteren   |   No comment

Je herkent dit vast wel. Zo af en toe plaats je een advertentie in de lokale krant of, als jouw klanten alleen bedrijven zijn, in het businessmagazine. Je hebt een goed product en verzint een leuke actie om nieuwe klanten te werven. Het resultaat van dit soort inspanningen meet je aan het aantal extra telefoontjes en aanvragen die jouw bedrijf krijgt. Of je verstuurt af en toe een actie of nieuwtje via een nieuwsbrief. Je stelt zelf de tekst op, maakt een opzetje en zoef, weg is de mailing.
 
Deze maand hebben wij diverse opdrachtgevers aan de telefoon gehad die allemaal zelf bedacht hadden waar en hoe zij moeten adverteren. De een wil huis aan huis een flyer verspreiden, de ander wil langs de A12 op een groot scherm staan. Ook was er iemand die iets met Facebook wilde doen en een bedrijf dat zelf een nieuwsbrief mailing had verstuurd. Bij bijna al deze situaties ontbrak een duidelijk plan dat aan het begin van het boekjaar is opgesteld. Kortom, er is geen begroting op gemaakt. Ja ik weet het, dit is bijna niet voor te stellen… Maar uit ervaring weten wij dat MKB bedrijven het hele jaar door ad-hoc beslissingen nemen over investeringen in acquisitie.
 
De man met het bedrijf dat de nieuwsbrief had ingezet vond dit bijvoorbeeld een succes, omdat hij toch wat reacties had ontvangen en enkele telefonische aanvragen. Puur op buikgevoel eigenlijk. Er werd nergens bijgehouden hoeveel extra nieuwe klanten deze inzet had opgeleverd.

No Comments

Post A Comment